Van zacht naar strak. Enzo.

Lui? Nee. Nee, lui ben ik niet. Ik ben een bezige bij en wil al-tijd wat te doen hebben. Actief? Nee. Actief ben ik ook niet bepaald. Een lange periode op de middelbare school was ik ietsie te actief; elke dag veertig minuten naar school fietsen, maar ook nog minstens een uur op de crosstrainer etc. Dat was weer een beetje te veel van het goede. De laatste tijd ben ik eigenlijk gewoon gemakzuchtig. “Ach, ik ben wat ronder, who cares“. Maar, I actually care. Niet omdat ik mezelf zo verschrikkelijk vind in de spiegel; dat valt echt heel erg mee vergeleken met ‘vroeger’. Nee, ik wil gewoon graag de juiste dingen doen voor mijn lichaam. Je kent het wel. En ik word gewoon een beetje rond en zacht. Heel fijn hoor, maar toch roept een stemmetje in mijn krullenbol dat ik heus wel wat strakker kan worden, en dat dat ook goed is voor me. Dus. Dit is het plan.

Fitness

Blijven wandelen

Ik loop overal heen. Dat klinkt misschien heel sukkelig, maar in Leiden kan dat ook gewoon. Twintig minuten lopen ergens naartoe vind ik echt niks. Ik loop soms gewoon een half uur ergens heen. Ik loop ook naar de supermarkt of naar de sportschool. Ik loop naar de trein, en als ik zin heb stap ik ook altijd een aantal haltes eerder uit de bus om het laatste deel te lopen. Ik loop veel, that’s pretty much the thing. Ik vind wandelen ook gewoon fijn, eigenlijk. Een muziekje in mijn oren of een Whatsapp spraakberichtje opnemen en hopsakee. (Het komt misschien ook omdat mijn fiets naar de fietsenmaker moet en ik te lui ben om het ding daarheen te brengen, ssst).

Functional fitness volgen

Sinds november (geloof ik) ben ik weer ingeschreven bij een sportschool. Ik ga veels te weinig. GOH. Ik volgde de yogalesjes op maandagavond, maar dat was het dan ook weer. Daar voelde ik me wel goed bij, maar yin yoga is niet echt sporten. Meer liggen en je bindweefsel oprekken; dat soort enge dingen. En luie dingen ook weer. Gemakzucht, hello to you too. Afgelopen week was ik weer eens in de sportschool. Om te fitnessen. Maar ik heb er zo weinig verstand van en vind het zo saai, dat ik er na tien minuten fietsen en een paar spieroefeningen wel weer klaar mee ben. Ik zag toen een lesje functional fitness. Dat zijn oefeningen die je dan met een groep ‘afwerkt’. Dus je begint bij oefening 1, wat bijvoorbeeld burpees zijn op een matje, en dat doe je dan ‘zoveel minuten’. En daarna draait de hele groep door naar de volgende oefening. En er loopt een instructeur rond om de tijd bij te houden, en te checken of je het wel goed doet. (Handig voor mij, want ik heb totaal geen verstand van houdingen en dat soort dingen).

Mijn hoepel gebruiken

Toen het helemaal een hype was, heb ik een hoepel gekocht. Dat is alweer bijna een jaar geleden. Je raadt het al: in het begin deed ik het vaak, nu totaal niet meer. Gisteren pakte ik hem weer even op, en ik vind het eigenlijk toch best leuk. Het is wel iets wat ik liever thuisthuis doe dan in Leiden. Iets met ruimtegebrek en het praktisch slopen van bijna al mijn spullen. Oeps. Ik deed het gisteren tien minuutjes, maar ik denk dat als ik gewoon voor de tv ga staan, ik het makkelijk een half uur vol kan houden. (Roep ik nu heel dapper). Maar, ik ga het toch gewoon maar eens wat vaker doen. (Wat een oersaai stukje dit eigenlijk.. Oh well). 

Wat oefeningen doen op mijn yogamat ‘s ochtends

Het is eigenlijk zo makkelijk: je yogamat uitrollen en een paar been-, bil- en buikspieroefeningen doen. Hatsikidee. Dat is binnen een half uur gebeurd. Misschien wel sneller! Maar waarom ik het dan nooit doe? Sufkonijn. Dat ben ik. Ik zou het gewoon moeten doen. Muziekje aan en gaan. Dus, dat is de planning. Op Pinterest staan ook echt dui-zen-den van die foto-graphics met work outs. Dus, ik ga NU (as we speak) oefeningen opzoeken en uitprinten. (Het zijn de abs, thighs en butt challenges geworden, van Blogilates).

Klinkt het al overtuigend? Liefs, Stel.

Deze post heeft 5 reacties

  1. You go girl!! Nu nog alle plannetjes nakomen haha. Ik fiets twee uur per dag naar school dus dat vind ik wel genoeg eigenlijk, ik kom (nog) niet echt aan als ik niet sport. Liefs en succes!

  2. Hahaha, klinkt suuuper overtuigend. De plannen zijn er in ieder geval!

    Zelf probeer ik er gewoon niet meer mee bezig te zijn. Ik heb ook behoorlijke rondingen, en bijvoorbeeld vandaag, heb ik een strak shirt aan, en krijg ik opmerkingen dat ik zo’n mooi zandloperfiguur heb, terwijl dat juist is waar ik zo mee zit. Ik bedoel: die heupen en borsten in vergelijking met die smalle taille, pfff, dan krijg ik echt zo’n dikke-kont gevoel. In werkelijkheid heb ik gewoon een gezond figuur, en ben ik er jarenlang veel te veel mee bezig geweest. Ik doe nu ‘gewoon’, fiets elke dag naar school, loop stukjes, sport een paar keer in de week, en het is prima zo. En de weegschaal heb ik uit mijn leven verbannen. Daar word ik alleen maar obsessief door.

    Leuk om te lezen hoe mensen op allerlei verschillende manieren omgaan met hoe ze er uit zien, en hoe ze goed in hun vel kunnen zitten! :)

  3. Ik herken het wel (al is het bij mij wel écht nodig). Ik dacht januari goed te beginnen door elke dag yoga te gaan doen, maar ik heb waarschijnlijk iets verkeerds gedaan. Heb namelijk weer last van mijn rug en ben bang dat het weer verkeerd zit :( maar goed, jij hebt geen probleem met jouw rug dus lekker doen! :)

  4. Succes! ik wil ook het gaan oppakken. Ik was al begonnen ermee maar verwaterd door allerlei privé omstandigheden. Ik wil dus nu in februari beginnen.

  5. de thigh challenge van blogilates is echt geweldig! (De andere ook hoor, maar met deze heb ik zelf het meeste ‘zichtbare’ resultaat gehad). Veel succes ermee!

Geef een reactie

Sluit Menu