Kletsun #31

KletsunMet een vage hoofdpijn op de achtergrond en een volle buik aan thee, ga ik er maar weer eens voor zitten. Of nou, stiekem zat ik al. Ssst. Ik heb me dus heel dapper voorgenomen om minder te gaan snoepen. Maar, stiekem heb ik wel trek in lekkere dingen, dus leid ik mezelf maar af met thee. Minder snoepen dus; geen (of in ieder geval veel minder!) suikerige dingen eten. Waarom? Mede hierom. En omdat je dus van suiker futloos schijnt te worden, en depressieverig -tijdens een suikerdip-. En omdat ik vaak hoofdpijn heb, en dat ook kan komen door schommelde suikerlevels of zo. Ik heb er weinig verstand van, stiekem. Ik krijg komende week trouwens ook mijn bril -woehoeeee-, dus dat kan misschien ook wel helpen tegen de hoofdpijn. En kennen jullie lentekriebels? Die heb ik. Maar ik heb ook een ander soort kriebels. Daarover ook meer hier beneden. (Kijk mij eens proberen een echte inleiding te schrijven!).

MINDER SUIKER ETEN DUS

Geïnspireerd door Teske en een filmpje van Sanny Verhoeven over jezelf gelukkig eten, heb ik bedacht dat ik echt wil gaan letten op suikers. Ik ga niet ineens geen suiker meer eten, want hoe moeilijk is dat. Maar, ik merk wel dat ik de laatste maanden echt verslaafd ben geraakt aan suiker. Ik koop eigenlijk elke week wel iets ‘slechts’, en dat is dan binnen twee dagen opgepeuzeld. Om nog maar te zwijgen over de weekends, sssst. Ik neem graag desserts -en ga best nog vaak uit eten vind ik zelf-, eet graag een taartje tijdens koffiedates, smeer best vaak chocopasta op brood, en naja, ik ben gewoon GEK op suiker. (Sultana’s, ooooh guilty pleasure). En nee, zo erg is het allemaal natuurlijk niet. Ik ben niet te dik en ik eet ook heus gezonde dingen! Maar sinds ik steeds vaker lees over de nadelen van suiker voor je lichaam, heb ik wel bedacht dat ik eens ga kijken of het mij happier maakt als ik minder suiker eet. Ik ben namelijk best heel vaak moe, voel me vaak futloos en down en tril soms best snel als ik een tijdje niks gegeten heb. Dat zijn natuurlijk tekenen van mijn lichaam dat er ‘iets’ niet klopt. En ik ga eens kijken of het beter wordt met een suikervermindering. I’ll keep you posted.

BRILLENMIEP

Afgelopen week ben ik weer naar de opticien geweest. Ik had, voor de oplettende lezers (hoiiii <3), eerst een tijdje lenzen. Dat was in het begin een heel gedoe, maar ik was ervan overtuigd dat ik er wel gewend aan zou raken. Not dus. Ik wilde eigenlijk, in het begin van dit hele gedoe, graag een bril. Maar sommige mensen in mijn omgeving legden zo de focus op de nadelen van een bril, dat ik eigenlijk dacht: oké laat maar. Maaaar, zo zie je, je moet altijd maar doen waar JIJ je goed bij voelt, want nu krijg ik uiteindelijk toch een bril. Ik ben echt verliefd op het montuur, en ben heel benieuwd of ik hem veel op ga hebben. In principe heb ik niet echt een bril nodig, maar ik zie wel echt beter als ik hem op ga hebben. Het is vooral voor dingen veraf kunnen zien en lezen, dus ik zal hem vooral op hebben op dagen dat ik in de auto zit of dagen die volgepropt zitten met colleges. En weet je? Ik paste de bril weer in de winkel, keek in de spiegel, zette hem weer af, keek weer in de spiegel, en vond mijn hoofd gelijk alweer ‘kaal’. Ik denk dat ik hem dus best heel veel op ga hebben. Spannend!

SNAPCHAT EN VLOGKRIEBELS

Snapchat. Het bestond al toen ik nog in de 6e van het VWO zat -wat inmiddels drie jaar geleden is-, maar ik ben heel laat op dit feestje. Althans, ik had wel een account, maar ik wist echt niet meer wie nou allemaal mijn foto’s te zien kregen. En, er zijn veel bloggers die leuke korte filmpjes plaatsen, maar mijn ‘offline’ vrienden en kennissen enzo zouden dit misschien wel HEEL raar vinden; als ik dat zou doen. Dus je raadt het al: ik heb een nieuw account aangemaakt! (HOERA). Ik vind het helemaal leuk. Stiekem durf ik nog niet zo veel, en ik vind het ook nog vrij awkward om mezelf te filmen, maar het smaakt naar meer. Ik heb stiekem al zo vaak nagedacht over vloggen. Zelfs al een paar keer een filmpje opgenomen voor YouTube. Maar te veel twijfels en te bang dat mensen het stom vinden. Plus: ik vind mijn eigen dagelijkse bezigheden niet echt interessant genoeg. Ik heb soms al moeite om aan ‘normale’ mensen uit te leggen waarover ik blog, en waarom. Kun je nagaan hoe dat met vloggen zou zijn?! Snapchat is dus eigenlijk echt een uitkomst voor mij, woei! Als jullie mij willen volgen, dan kunnen jullie me vinden onder “mondetmoi”. Als de kans groot is dat ik niet precies weet wie je bent, dan voeg ik je liever niet toe. Ik vind het namelijk wel een soort van raar om filmpjes van mezelf te ‘sturen’ waarvan ik echt niet weet wie het zijn. Bloggers die ik wel via hun blogs een beetje ken is natuurlijk een ander verhaal. Dus als je me gaat volgen, laat dat dan even weten en zet jouw accountnaam er even bij in de comments, dan herken ik je en durf ik je te accepteren. HA. Leuk.

Veel liefs, Stel.

Deze post heeft 9 reacties

  1. Veel succes met het minder suiker eten! Ik ben benieuwd naar je verhalen er over, want mij lukt ‘t gewoon niet :/ I need sugar in my life of ‘k kom gewoon gek. Ik weet dat het minder moet, maar ik heb nog steeds geen manier gevonden om het vol te houden..

  2. Ik vind het heel leuk om je te volgen op Snapchat! Dan leer je iemand toch nog op een andere manier kennen dan slechts van de blogs. Vind ik leuk! :-)

  3. Je leert op snapchat iemand heel anders kennen. Ik vind het vaak een leuke toevoeging, maar soms ook totaal niet. Hangt ook heel erg af van de manier waarop iemand snapchat :)

    En succes met het suiker minderen, het heeft mij heel erg geholpen. Ik drink mijn koffie zonder suiker en eet ook geen suiker meer in mijn yoghurt. Ik ben stukker fitter dan toen ik nog wel veel suikers binnenkreeg. Ik merk wel dat ik meer reageer op wanneer ik wel veel suiker binnen krijg. Want ja, ik ben een sucker voor toetjes :)

  4. Bestaat Snapchat al drie jaar? Huh :o Ik weet nog dat het opkwam haha, maar dat lijkt echt niet zo lang geleden.. Ik zag het dat je durft babbelen op snapchat, superslim dat je een apart account hebt aangemaakt :D Enne vloggen, dat wil ik ook! Je hebt weer zoooo’n herkenbaar stukje geschreven met allemaal dingen waar ik ook aan denk haha. Zo wilde ik ook volgende maand suikervrij eten, maar ik hou het voor volgend academiejaar, dan heb ik wat meer tijd om me er mee bezig te houden. Ben alleszins al super benieuwd naar jouw ervaringen! Liefs :)

  5. Oh shit, misschien eet ik ook wel teveel suiker? Ik ben ook vaak moe en futloos en tril ook vaak als in honger heb, maar volgens mij eet ik niet eens echt veel suiker? Oke. Ik ga er ook eens op letten. En ik ga je volgens op snapchat.

  6. Nooooou Stell, gewoon lekker doen, een vlogje maken. Of eerst proberen wat meer comfortabel te voelen als je jezelf filmt. Mij leek het ook altijd zo geweldig, maar ik vind het te awkward om mezelf terug te zien op film. :P

  7. Tip: in plaats van suiker kun je ook honing gebruiken. Honing zorgt ervoor dat je niet zo’n stijging in je glucosespiegel krijgt, en zorgt er juist voor dat die glucosespiegel gestabiliseerd wordt. Honing heeft al het lekkers van suiker, maar de negatieve bijwerkingen die suiker heeft, heeft honing niet. Het is heel gezond en lekker! Maar wel een stuk duurder dan suiker. ;)

  8. Jaaa leuk zeg, een bril! Welkom bij de brilsmurfenclub, hihi. Ik ben heel benieuwd hoe het je staat! En het valt best mee met de nadelen hoor, en al helemaal als je er aan gewend bent. Het lijkt me trouwens zo leuk om eens een vlog van je te zien! Snapchat maak ik expres niet aan, omdat ik al genoeg verslavingen heb haha.. Liefs!

  9. Een bril dragen voelde voor mij in het begin best vreemd… (Ik draag ‘m in april een jaar) Maar dat ‘kale gezicht’ gevoel herken ik wel! Ik wil je graag volgen op snapchat, ik noem er lola-andme of gewoon Stefanie Tuerlinckx, geen idee wat er gaat verschijnen voor jou hihi (zo’n kenner ben ik niet) xxx

Geef een reactie

Sluit Menu