Tripje naar Göteborg

Voor mijn 21e verjaardag werd ik onwijs verwend door de mams en de paps. Nee, maar echt hoor. Ik heb het stiekem al op alle platformen waar het mogelijk is al zo’n 3000 keer gedeeld geloof ik (nee hoor, grapje, het valt mee), maar ik mocht afgelopen weekend naar Göteborg (Zweden) met Lars. We vlogen dus voor één nachtje in een mega mooi hotel heen en weer, en hebben veel van de stad gezien. Heel sukkelig, maar ik heb maar heel weinig foto’s. Het was èn veel donker, èn het regende (joepie!), èn ik was eigenlijk weinig met mijn telefoon bezig en meer met ‘het door mijn eigen ogen zien’, als je begrijpt wat ik bedoel. Goed. Hier mijn uitgebreide verslag. Hoera!

Zweden

Zaterdagochtend vroeg was ik stiekem een beetje op Lars aan het vitten, want die Pipo had besloten zijn tas pas ‘s ochtends in te pakken. Om 06.00 nota bene. Zucht. Maar, alles was vrij snel geregeld, dus hop, naar de trein. Zaten we dan, Jut en Jul met wallen tot onder onze knieën. Lars vond het Schiphol tafereel spannend, en ik vond het vliegtafereel spannend. Echt een heldenduo op sokken, dus. Eenmaal op Schiphol ging alles snel en prima, en we hobbelden nog even rond om wat te eten te kopen voor mij, en een cappuccino voor de meneer. O, en een tijdschriftje. Wat ik uiteindelijk niet ‘nodig’ had, maar daarover zo meer.

Eenmaal in het toestel hield ik het ècht niet meer. Ik heb al hartstikke vaak gevlogen in mijn leven, maar de laatste jaren begin ik het steeds enger te vinden. Paniekmiep die ik ben, jep. Ik heb Lars de hele vlucht fijngeknepen en mijn hoofd in zijn buik verstopt. Moet er raar uitgezien hebben, but I didn’t care at all. Echt, ze hebben het wel eens over ‘stress, en dat dat slecht is voor je lichaam’. Nou, ik heb het geweten. Gelukkig landden we uiteindelijk keurig op Landvetter, en kon de pret beginnen.

We namen de bus richting ons hotel, de Gothia Towers. Mijn vader logeert daar vaak vanwege zijn werk, en hij heeft met gespaarde ‘punten’ voor elkaar gekregen dat wij onder zijn naam een kamer konden krijgen. Wat ook betekende: gratis spa bezoek en een gratis hotelontbijt. We checkten in, fristen ons een beetje op, en vertrokken de stad in. We hobbelden een beetje rond, haalden een lekkere smoothie bij Joe & The Juice (dat kenden we van Kopenhagen), en Lars pastte een jas aan die hij helemaal het einde vond, maar nog niet kocht. Nog.

Richting het eind van de middag gingen we naar het Liseberg park. Een soort mini-Disney met vooral heel veel kraampjes met Zweedse lekkernijen en Viking-achtige maaksels. En die LICHTJES. Het hele park was in kerstsfeer, en het was er heel gezellig. We werden wel een beetje geplet, want het was mega druk. We aten lekkere Fish & Chips (hoe romantisch), en zaten daarna zo vol dat we niet eens meer een ijsje kochten.

Eenmaal terug in het hotel besloten we richting de spa te gaan. En wat voor spa. Er is daar dus een bubbelbad dat buiten het hotel HANGT. Ja, echt. Dus als je naar beneden keek, zag je de auto’s onder je rijden. 20 verdiepingen hoog. Ik vond het minder eng dan ik dacht, en het was eigenlijk vooral relaxen in de vele sauna’s en stoombaden. Met badkleding aan, gelukkig. (Giechel). Na de spa dronken we nog eventjes wat in de bar van het hotel, waarna Lars ineens nog een stukje wilde gaan lopen. Ik wilde graag even badderen (al dat chloor eraf weken en mijn tijdschriftje lezen wat er in het vliegtuig niet van kwam), dus besloten we even apart dingetjes te ondernemen. Toen Lars weer in het hotel kwam, vielen we allebei vrij snel als een blok in slaap. OHH zulke heerlijke bedden, ik wilde ze het liefst mee naar huis nemen.

(Wat wordt dit een lang verhaal, kudo’s -wat zijn dat eigenlijk?- voor jou als je dit nu nog leest). De volgende ochtend mochten we dus ontbijten op de 29e verdiepen. Wat een uitzicht, holy macaroni. We aten lekkere broodjes en yoghurt met muesli, en na het uitchecken gingen we nog even terug naar de jassenwinkel om toch die mooie jas te kopen voor Lars. Die is MOOI. Zweden hebben echt smaak. Ik paste nog een leuk paar laarsjes, waar ze daar echt allemaal op lopen. Maar, ik koos uiteindelijk toch maar voor een Fjallräven rugzak. Een bordeau rode. Smelt. Ik kreeg de helft van Lars voor kerst. Wat een bofkont ben ik, zucht.

De terugreis vergeet ik het liefst. Wat een drama, die vliegreis. Na twee seconden in de lucht kregen we ontzettende turbulentie. De vleugels schommelden op en neer en ohhh ik dacht echt dat mijn hart het zou begeven. Ik heb echter wel meer rechtop gezeten dan bij de heenreis, en ik ging zelfs naar de wc. Wat een held ben ik. Toen we veilig landden, kon ik echt wel huilen. Wat een ei ben ik.

Maar, het was een heel fijn weekendje weg. We waren er echt even tussenuit, en Göteborg is echt een leuke stad. Ik heb verder niet echt hotspots of iets (en geen foto’s), maar ik zou het jullie toch allemaal aanraden. Dan maar met tekst, hihi.

Veel liefs, Stel.

Deze post heeft 6 reacties

1. Ooh dit klinkt echt als een geweldig tripje! Wil echt graag nog een keertje naar Zweden! Jammer dat de vlucht minder goed ging (vooral de terugreis!) maar nu het weer veilig is gegaan ben je de volgende keer misschien weer minder bang, who knows. ;)

2. Haha leuk verslag! De stad klinkt echt heel mooi, ondanks er geen foto’s in het verhaal zitten. Ook dat vliegtuigverhaal is heel herkenbaar xD bij turbulentie zit ik stijf rechtop en zo ver mogelijk achter in mijn stoel gedrukt. Brrrr.

3. Klinkt super leuk Stel! Is het mascotte van Liseberg nog steeds zo een groen konijntje :P? Die heb ik nog van toen ik daar als kleine femke was haha! Blij dat je de vliegreis overleeft hebt miep xxxx

4. Ahh wat leuk zeg. En Zweden, dan heb je mijn aandacht natuurlijk. Göteborg ben ik zelf helaas nog niet geweest, maar elke stad moet prachtig zijn! Fijn dat het (op het vliegen na dan) toch goed is bevallen!

5. Ah wat klinkt dat fijn zeg! (Behalve die vliegreis dan, ieuw wat eng!) En ooh die rugzak is zo leuk!<3